Cecilia och Akelah :)

Okej då tänkte jag börja skriva lite fakta om mig och min hund :))
Jag heter Cecilia Stavem kallas ''Cicci'' och är 15år, alltså född år 1996 :)
Jag bor i en ganska liten stad som heter strängnäs. 
Bild på mig : 
Jag älskar djur, jag red förut med slutade sen för jag ville ha mer tid till hundarna  :)
och ja när jag skriver hundarna så är det så att jag inte bara har en hund :)
vi har bara en hund som bor hemma men sen äger vi 4 till :)
Hunden som bor hemma heter ju Akelah som ni förstått :)
FAKTA OM AKELAH!
Namn: Fjällfarmen's Akelah
Ras: Finsk Lapphund
Kön: Tik
Född: 2006-02-28
Akelah är en lugn o snäll hund, o hon älskar verkligen alla!
Jag har tävlat i Agillity med henne 1 gång, men blev diskad pågrund av att hon vart så seg..
När hon va liten va hon hämsk, det va som om hon hade ADHD
men sen vart hon riktigt lugn, och lat..
men efter hon hade valpar i höst så blev hon som ett barn på nytt :'')
Men nu ränar jag Freestyle med henne, eller jag har gjort ett tag, o hon älskar det :)
filmer kommer komma ut senare i bloggen :))
Min älskade lilla vän :'')
Här är lite bilder på henne :))



Sen har jag en hund som heter Blackblossom's Lady Trazzel men vi säger bara Trazzel :))
Hon är också Finsk Lapphund, o henne ska jag tävla med i Agillity är det meningen med :)
Sen har vi 3 hundar på foder som heter Anastasia, Akilles o Catla :)

Anastasia som heter ''freijah'' nu är Akelah's valp. 
som min kompis äger :)
Hon är 1år gammal o jag ska börja ställa ut henne senare :)

Akilles som heter ''Hubbe'' nu är också Akelah's valp.
Han kommer vi nog bara para på, tror inte jag ska ställa ut han ialla fall.
han bor ganska långt bort dessutom :)

Catla som heter ''Smulan'' nu är bara en tik mamma är delägare i :)
O den tiken är meningen att jag ska ställa ut lite då o då :)

Men det va nog allt jag kunde skriva, så har ni några frågor så får ni fråga på så svarar jag så fort jag kan :)
// Cecilia :))



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0