Emelie presenterar

Hej på er! 
Gick nyss med i denna blogg, har förövrigt en egen hemsida www.LivetSomMirakel.se men valde att gå med i denna bloggen för att det kan vara kul att blogga med andra hundmänniskor. Aldrig gjort innan så tyckte det kunde bli en rolig idé. I detta inlägget kommer jag presentera mig själv lite kort ihop med mina 3 hundar. 

Emelie 

Jag är en glad tjej på 18 höstar som haft djur i mitt liv sen första dagen, När jag va liten hade vi en Samojed, han va kritvit tills min storasyster spydde nyponsoppa på honom. Minns inte så mycket då jag va dryga 15 månader när han försvann ur vårat liv. Enda sen första dagen har vi haft omplaceringshundar, vi har aldrig köpt en valp under dem åren jag har levt, eller jo nu ljög jag. I julas då jag köpte Sandie - Bell. 

Jag har dock inte bara hållt på med hundar, utan även hästar, vilket jag faktiskt gör än idag. Även katter, kaniner, marsvin, hamstrar, chinchillor, Getter, fiskar, fåglar och ja.. det är väll dem djuren vi haft i våran ägo. I alla fall vad jag kan komma på just nu, nhe just det ja.. Gerbiler har vi haft också. 

Idag bor jag i lägenhet, ihop med mina hundar och min underbara sambo. Jag studerar hästhållning på naturbruks gymnasiet Uddetorp, gått hela första året och halva två:an. Sedan hände det väldigt mycket privat, min morbror dog i cancer, min mamma blev sjuk, jag blev sjuk och ja väldigt mycket. Nu på torsdag hoppar jag på det igen och går klart halva 2:an sen är det bara tredje och sista året kvar! Härligt! 

Jag personligen arbetar för att minska antalet hemlösa djur, jobbar med djurens vänner med omplaceringshundar, är lite av en hundtränare på fritiden och ja.. det va väll det ni behöver veta för nu! :)

Sandie - Bell

Sedan har vi Sandie - Bell, första valpen som köpts in under hela mitt liv. Hon köptes julen 2010 som en julklapp till familjen, lite som terapi för min lillebror som blivit biten och därav rädd för andra hundar än vår egna. 

Sandie är en blandras mellan chihuahua, pappillon och powder puff, hon är min nya blivande stjärna och vi kommer troligtvis ha en karriär på agility banan och självklart ska vi göra många härliga shower som får er att vika er av skratt! 

Sandie är en dam, med otroligt mycket energi och ännu mer personlighet, hon är bitchig och ja.. hon kanske är liten men inne i hennes lilla ärthjärna tror hon sig vara en stor varghund. Aja baja den om du vågar påstå annat! 

Ninja

Min Leonberger tik Ninja på 7 år är en sån där perfekt hund som alla vill ha. Hon älskar att showa och hon älskar agility, då blir det krut i damen och hon glömmer lätt bort sin storlek. Men när det gäller att ligga och mysa hemma och vara med småbarn, då är hon så lugn och fin och orkar knappt slå med svansen. Den perfekta familjehunden!

Ninja fick jag i julklapp år 2006 och det är den lätt bästa julklappen jag någonsin fått. Fast då va det inte riktigt samma åsikter jag hade, hon va livrädd för allt... mina ridspön, hästar, övervåningen på huset, flugsmällor, män framförallt, reflexer i olika slag.. Tidningar, pantflaskor ja precis allt. Hon va stor och tung och kunde inte gå i koppel, fick hon syn på vatten så flög jag bokstavligt talat bara efter. Ja det har varit mycket arbete med den damen och det är det än. Självklart får hon sina jävkelstyr för sig och sätter av i full kareta ner mot sjöar och sådär men man kan inte ändra på en hunds personlighet precis som man inte kan ändra din. 

Idag är vi bästa polare, gjort flera shower på olika evangemang och vi stormtrivs båda två lika mycket! 

Hon är min själsfrände och det är med stor sorg i hjärtat jag börjat acceptera att hennes tid snart är kommen. 

Benji

Benji köptes av mig och min sambo 14 april 2011, han va mager, rädd för allt och hade sår och ärr över kroppen som bara kan förklaras med en sak, Kampträning. 

När Benji kom va det inte mycket som funkade, lydnaden va bara en önskedröm, aldrig att han löd, att gå ordentligt i koppel ja det funkade absolut inte alls. Att samsas med andra hundar gick bra sålänge det va tikar och barn.. ja dem va livsfarliga! 

Idag är Benji bästa kompis med min lillebror, dem leker tafatt, tränar lydnad, hoppar hinder och lunkar runt i skogen och över ängarna så fort dem får tillfälle. Vilket vill säga så fort vi är hemma hos mamma. 
Vad det beträffar hanhundar är där inga större problem idag heller, en och annan det har blivit småtjaffs med men aldrig något mera. 

Han är en sjukt härlig hund, dessvärre har han energi åt 1000 hundar och är okastrerad. Det är väll vårt största hinder just nu och kastrering står på inköpslistan så fort det blir pengar över. Han älskar att träna, precis allt! Och ju mer fart det är i träningen, ju roligare är det! 

Med Benji jobbar vi mycket på att öka i vikt, träna lydnaden och få det grundläggande att funka. Men för att det ska funka något alls måste hjärnan jobba och det är just därför vi tränar agility, är 6 timmar i skogen vissa dagar och tränar spår/sök, leker apport, simmar och bara njuter av livet. Vi trickar även mycket och hittar på nya lekar för hjärnan dagligen.. Ja det va väll det.
Han är blandras mellan Schäfer, Rottwaler och labrador och är 2 år gammal och okastrerad hande som sagt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0