Sandra Sessan och Sol

Tjena :) , jag heter Sandra jag är 13 år. På fritiden brukar jag va med kompisar träna hundarna och dator :D, aja mina hundar hetter Sessan och Sol dom är två greyhounds (vinthundar) dom har inge underhudsfett så dom ska va smal :p, Sessan är den vita och Sol den bruna, Sessan är inte så lydig haha om man säger så, hon gillar inte katter, eller andra hundar som är lika osäker som hon, hon vart på flygen av en vit schäfer när hon var valp så dom fick åka in till djursjukhuset i uppsala hon var alldeles sönder tuggad hon hade värkligen ängla vakt om man säger så det är derför hon är osäker, vi fick henne när hon var 5:år och nu är hon 6 satt vi har bara haft henne 1 år men det känns som en evighet.. Sol fick vi när hon var 6 och nu är hon 7 vi bodde grannar med en kvinna som mamma blev kompis med så hade hon Sol med sig varje gång hon kom till oss sen när grannen skulle gå hem vela inte Sol följa med henne hem så hon brukade sova över hos oss sen fick vi sol eller ja grannen betalade maten sen flytta hon ihop med en kille så hörde hon aldrig av sig eller betalade maten så nu är hon våran.. men när Sol var valp bodde hon och hennes syskon hos 2 män som födde upp greyhounds dom var alkolister så dom slog hundarna och skrämde dom dom kastade skålar på burarna och sånt så sol är väldigt rädd för ljud men vi håller på att träna bort det så nu är hon mkt mer framåt och är inte lika rädd för allt .. ja det nästan allt om oss :)

/Sandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0